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2 Wheel Drive electric bike prototype

Here some evolution...

Since we want to test many configurations we made ERGAL insert with eccentric in order to have variation of caster
 

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...and more
 

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great job! I see you have swapped the Nova 15 motors for a Goldenmotor and a hub on the front. Is this a different project?
from the pictures it looks like the front wheel will hit the battery box if the fork fully deflectes. have you checked?^^
 
Hi
front wheel should have a gap of some mm with battery pack, it should works.
The project is an evolution of old one, we choose different motor for 2 reasons:
1. cost
2. these motors are already in production so reliability should be easy
next days we should finalize prototype and test it
 
Its a nice build but I struggle to understand benefits of havind a awd in a bike. From my point of view just the negative outcome
 
Well, it adds weight to the front. More complex wiring. Heavier overal bike. Needs 2 controllers. Adds to system inefficieny. Adds instability while cornering. I dont see any benefits. For power you can always design in more powerfull motor and for traction, probably something can be done as well
 
agniusm said:
Well, it adds weight to the front. More complex wiring. Heavier overal bike. Needs 2 controllers. Adds to system inefficieny. Adds instability while cornering. I dont see any benefits. For power you can always design in more powerfull motor and for traction, probably something can be done as well

I have to agree.
 
xranalli said:
Hi
front wheel should have a gap of some mm with battery pack, it should works.
Be careful with that, I had centimeters on a bicycle until one aggressive brake event. If it flexes enough on aggressive front braking you can end up with stalled front wheel and yourself between pavement and the bike. :)
 
Hi folks
hereafter link to video of our prototype on mx circuit

https://www.youtube.com/watch?v=OAkrvjDp1oc&feature=youtu.be

its behavior is not bad...
 
Nice build! Are there any better videos to show the flatland offroad acceleration?

I can't really judge how quick this bike is. When you are going down the hill it seems to really pick up, but the weight is also in favour of acceleration.
 
Dears
I've pleasure to present

ARMOTIA

it is the brand that we will use to sell our 2wd motorcycles
please see

www.armotia.com

we shown 2 motorcycles at the last EICMA
 
that's awesome, really great work!
the bikes look very nice:)
i saw this in the EICMA motorcycle press, etc and wondered if it was this same 2wd electric project..
and it is!
best luck to your company, i would love to ride one someday;)

efMX

http://dirtbikemagazine.com/industry-news/eichma-worlds-largest-motorcycle-show-day-1

xranalli said:
Dears
I've pleasure to present

ARMOTIA

it is the brand that we will use to sell our 2wd motorcycles
please see

http://www.armotia.com

we shown 2 motorcycles at the last EICMA
 
EICMA 2015, l'offroad integrale di Armotia :

"Sono la trail Due R e l'enduro Due X le prime moto elettriche con trazione a due ruote motrici proposte dalla neonata azienda italiana. Spinte dai motori nel mozzo con potenza complessiva di 11 kW, hanno una velocità massima di 90 e 80 km/h e un'autonomia di 80 minuti a pieno regime. Alcuni parametri sono regolabili tramite app per smartphone
EICMA 2015, l'offroad integrale di Armotia
Carene personalizzabili
L'idea risale al 2010, ma inizia a concretizzarsi soltanto nel 2013 quando l'ingegnere meccanico Antonio Ranalli e quello elettronico Andrea Andreucci mettono a punto il primo prototipo della futura moto elettrica e fondano la Armotia. Lo sviluppo richiede un biennio e sfocia nei due esemplari esposti a EICMA, la trail Due R e l'enduro Due X. Modelli con in comune l'impostazione tecnica a due ruote motrici a ripartizione elettronica della coppia con motori nei mozzi raffreddati ad aria con potenza complessiva di 11 kW (circa 15 CV). Le batterie sono agli ioni di litio da 5,1 kWh, si ricaricano in 2-6 ore e dovrebbero garantire 80 minuti di divertimento puro. Diversa la gestione elettronica che porta la Due R ad avere una coppia massima di 180 Nm e una velocità di punta di 90 km/h, numeri che diventano di 200 Nm e 80 km/h per la Due X. A differenziarle è pure l'assetto con la Due R tarata più per i percorsi cittadini e con baricentro più basso di 20 mm che porta l'altezza sella a 920 mm contro i 940 della Due X. Una variante, quest'ultima, più orientata all'offroad grazie pure agli pneumatici con tassellatura più marcata e alla possibilità di selezionare tre modalità per adattare la trazione al terreno percorso. Un settaggio effettuabile tramite app per smartphone che consente, come sulla Due R, di personalizzare alcuni parametri, controllare prestazioni, salvare i dati della telemetria e condividere foto, video, mappe e dati. Ad esaltare la possibilità di personalizzazione è, però l'iscrizione alla community che consente di scaricare i file per stampare in 3D parti delle carene o, se si hanno abilità informatiche, di progettarle ex novo. Più tradizionali sono il telaio in tubi di acciaio ovali e le componenti: cerchi da 21” nell'anteriore e da 18” del posteriore, freni a disco da 260/200 mm, forcella con escursione da 240 mm e mono ammortizzatore posteriore da 220 mm con regolazione precarico, estensione e compressione. Il peso è per entrambe di 125 kg.
"

http://www.insella.it/news/eicma-2015-loffroad-integrale-di-armotia-133692
 
Bravi Bravi!!!!
Purtroppo non sono potuto venire all'EICMA quest'anno....
Ma capito spesso IN ancona.....mi piacerebbe davvero provarle....
Sarebbe bello avere qualche indiscrezione sul motore centrale, e sul sistema per fissare lo statore anteriore alla forcella!!!!

Would be cool to have some info about the mid motor and about the antirotation torque fixing for the front motor to the fork.

All The Best to you guys
 
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